Sepotong ayat Al-Quran pada bayi

MOSCOW – Pakar-pakar perubatan di Rusia bingung berikutan penemuan ayat-ayat suci al-Quran dan Arab pada kulit seorang bayi berusia sembilan bulan di Dagestan, Rusia, lapor sebuah akhbar semalam.

Ayat-ayat itu muncul pada belakang, tangan, kaki dan perut Ali Yakubov pada setiap malam Isnin dan Jumaat sebelum hilang tetapi diganti dengan beberapa ayat al-Quran baru dua kali seminggu.

Pakar-pakar perubatan Rusia menyatakan, mereka tidak tahu bagaimana fenomena itu boleh berlaku selepas perkataan Allah mula muncul pada dagu bayi tersebut ketika dia berusia beberapa minggu.

————————————–

Namun, ketika mengulas mengenainya, pakar-pakar perubatan dan keluarga bayi itu mengaku bahawa ayat-ayat suci itu menjelma sendiri pada badan Ali dan bukan ditulis oleh manusia.

“Ali akan berasa kurang sihat manakala suhu badannya meningkat kepada 40 darjah Celsius setiap kali ia berlaku menyebabkan dia menangis,” kata ibunya Madina Yagubova.

Kini, tempat Ali dilahirkan iaitu di Kampung Red Oktober, Dagestan menjadi tumpuan orang ramai yang mahu melihat keanehan itu.


SEPOTONG ayat al-Quran pada peha Ali.

————————————–

Paparan mengenai kejadian aneh di Dagestan, wilayah selatan Rusia yang menjadi sasaran pertempuran antara tentera Rusia dengan pejuang-pejuang Islam itu turut dipaparkan di laman perkongsian video YouTube.

“Ali merupakan tanda kebesaran Tuhan. Kelahirannya di Dagestan bagi menyedarkan penduduknya supaya bersatu,” kata seorang ahli parlimen di wilayah itu, Akhmedpasha Amiralaev. – Agensi

51 thoughts on “Sepotong ayat Al-Quran pada bayi”

  1. Wonder, mengapa perkara-perkara macam ni tidak pernah menyedarkan orang kafir akan kewujudan Allah SWT.. mmg pelik gile kan?

    Itulah bila hati manusia telah hitam… :)

  2. masyaAllah….memang real…dengan citer sejadah berdiri tuh…ohislam taknak wat n3 pasal sejadah berdiri tuh ker? nak tau gak sama de tu perbuatan manusia or other way round…em…kuasa Allah S.W.T…..

  3. Salam Pet Pet, mengenai sejadah berdiri, kami masih dalam proses penyiasatan dalil2 yang boleh diterima pakai. Dah cukup nanti kami akan publish di Oh! Islam ya.

    Terima kasih.

  4. salam…
    potongan ayat tu dari surah mana eh…?
    mgkn tu ayat tu Quran @ mungkin di tulis sendiri…
    (suspicious…)

  5. Subhana-Allah…Allah Maha Besar..bukti ke-Esaan Allah Pencipta Agung…menjadikn sesuatu di luar batas fikiran hamba2xNya…

  6. Kalau pn tunjukkan peristiwa ni kpd org kafir, TIDAK SEMESTINYA mereka akn mgakui kebenaran Islam….
    Hati orang kafir yang ‘berpenyakit’, kamu akan melihatnya berpaling daripada kebenaran, lalu kekal dalam kejahilan dgn tidak mendapat petunjuk kepadanya (kebenaran).

    Firman ALLAH s.w.t, mafhumnya:
    “Dan tidak ada sesuatu keterangan yang sampai kepada mereka (yang kafir) dari keterangan-keterangan Tuhan mereka, melainkan mereka selalu berpaling daripadanya (enggan menerimanya).” (Surah Al-An’am:4)

    Wallahhu’alam……

  7. Masa ni la baru kita faham mengenai hidayah.
    Kenapa orang kafir masih tak memeluk Islam walaupun ada bukti
    kewujudan Allah sejelas ni? Sebab Allah tak memberika mereka hidayah. Hidayah adalah salah satu nikmat Allah yang tak ternilai.
    Syukur la sape yang dapat hidayah. Even tak semua orang Islam mudah dapat hidayah. Sebab tu la Islam hanya pada nama… Berpesan pada diri sendiri gak. ;)

  8. masyaAllah… erm, nk mintak kebenaran tok copy artikel ni
    erm, nk tanya, leh x bg link sumber artikel ni
    tq

  9. Adakah ini satu petanda Kebesaran Allah S.W.T ataupun satu Sindiran kepada umat Islam? Fikir2kan lah…
    Saya ada terbaca satu blog yg membincangkn tentang tanda kebesaran Allah di badan lembu yg digembarkn media (skdr perbincangan penulis) samada ianya salah satu kekuasaan Allah atau sekadar sindiran kepada Umat Islam.

    ” Tidak langsung tercatat yang Allah s.w.t. menyuruh kita memerhatikan mana-mana tompokan yang ada pada kulit lembu itu supaya dapat kita mengagumi Kehebatan serta Keagungan Allah. Yang disuruh Allah ialah, memerhatikan sains disebalik kehebatan Ilmu Allah yang menukarkan darah lembu dan makanan yang dimakannya sehingga menjadi susu-susu yang membawa manfaat kepada manusia. Apakah perlu sehingga tompokannya membentuk nama Allah, barulah kita tersedar dari lamunan dan baru hendak sibuk mencanangkan kebesaran Allah hanya berdasarkan sesuatu yang kosmetik sebegini? Cuba bayangkan sekiranya Allah tidak langsung mentakdirkan berlakunya tompokan-tompokan di badan lembu tersebut membentuk nama Allah, maka selamanya Muslim yang tidak langsung mahu menggunakan akal tidak akan nampak ‘Kebesaran Allah’ pada penciptaanNya tersebut. Perlukah sehingga Allah membentuk tompokan pada badan lembu tersebut sehingga membentuk Kalimah Allah, barulah kita sibuk mencanangkan, memalukan kompang, mendabik dada serta berebut-rebut menghantar email berantai ke seluruh dunia menyatakan ‘Kebesaran Allah telah muncul pada badan seekor lembu.. lihatlah dunia!!! Allahuakbar!!! Kembalilah semua ke jalan Islam!!!!!!!’… Lembab sangatkah otak kita sehingga perlu bagi Allah membentuk Kalimah-kalimah namaNya pada badan lembu-lembu terbabit supaya memudahkan muslim yang malas menggunakan otak untuk menyedari akan KehebatanNya? Apakah Allah ingin membantu kita yang malas menggunakan otak atau pun kita disindir dengan sindiranNya kerana malas menggunakan akal?
    http://satuhala.blogspot.com/2007/11/kebesaran-atau-sindiran-dari-allah.html

    Apa yg saya boleh simpulkn, mgkn ada kebenaran d sebalik artikel beliau kerana jika difikirkn, mungkin Allah ingin menyatakan betapa sucinya bayi yg lahir d dunia wlupn dr nasab yg haram (luar nikah), mengapa harus ada penderaan atau kes buang bayi ? D M’sia, saban hari kita mendengar kes2 seperti ini berlaku (buang bayi, penderaan, kes bunuh,rogol). Namun, kelahiran d tanah bergolak Rusia mgkn akan menamatkn perpecahan yg berlaku. Ianya seolah2 wahyu Allah utk manusia akhir zaman agar bersatu dan menghentikn peperangan…Wallahualam…

  10. subhanallah,,,,,Allah itu MAHA BESAR!!!! Sedarlah kaum muslimin dan muslimat………..

  11. Maaf tapi saya yakin ayat dalam gambar pertama tu bukan ayat Quran.

    Manakala ayat dalam gambar kedua pula kurang jelas, maka saya tidak pasti samada itu ayat Quran ke tidak.

  12. boleh x dptkan ayat lengkp quran yg dkt bdn baby tu???n ayat yg bukan ayt quran tu bolh x cri ape ayatnye???

  13. Wasiat NABI MUHAMMAD S.A.W. MESTI BACA!!!!!
    ni adalah benar… sila baca sehingga habis… dan tlg sebarkan kepada seberapa byk org Islam yg boleh…
    Assalamualaikum…. Warahmatullahi Wabarakatuh
    ini adalah surat wasiat dari penjaga makam
    Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad
    Maeine (Saudi Arabia).
    pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di
    makam Rasulullah SAW.
    selepas membaca lalu
    hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi
    didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada
    hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal
    dunia di zaman ini tiada seorang pun yang
    matinya dalam keadaan beriman.
    (a)isteri tidak mendengar kata suami.
    (b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
    (c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat
    kebajikan.
    Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu
    menyedarkan kepada orang Islam ini supaya
    membuat kebajikan, kerana hari
    penghabisan(….Qiamat) akan tiba di mana
    bintang akan terbit dari langit, sesudah itu
    matahari akan turun di atas kepala.
    PESANAN HAMBA INI
    (a) berselawat – untuk junjungan Nabi kita
    Muhammad SAW.
    (b) bertaubatlah – dengan segera sementara
    Pintu Taubat masih terbuka.
    (c) Bersembahyangla….h
    (d) berzakat – jangan ditinggalkan.
    (e) Menunaikan Fardhu haji – bila
    berkemampuan.
    (f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu
    bapa.
    UNTUK MAKLUMAN
    1.
    seorang saudagar dari bombay telah
    menerima surat ini dan beliau telah mencatak
    sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada
    orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah
    dengan mendapat keuntungan yang besar
    dalam perniagaannya.
    2.
    seorang hamba Allah telah menerima surat
    ini tetapi tidak mengendahkannya…. dan
    menganggap wasiat ini palsu, maka selang
    beberapa hari kemudian anaknya meninggal
    dunia.
    3.
    Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas
    Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini
    kemudian mengarahkan setiausahanya
    mencetak sebanyak 20 salinan dan
    menghantarnya kepada orang lain, maka
    selang beberapa hari kemudian dia telah
    mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di
    malaysia timur.
    4.
    tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar
    perak secara tidak langsung dipecat dari
    jawatannya kerana apabila beliau menerima
    wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan
    untuk disebarkan kepada orang lain tetapi
    beliau telah menyedari kesilapannya lalu
    beliau mencetak semula wasiat ini dan
    mengirimkannya kepada orang lain, beberapa
    hari kemudian beliau telah dilantik menteri
    Kabinet Perdana Menteri.
    5.
    Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat
    wasiat ini dan tidak percaya akan
    kebenarannya juga menganggap palsu lalu
    membuangnya ke dalam tong sampah.
    seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan
    hukuman pancung sampai mati.
    6.
    di Terengganu, seorang pekerja bengkel
    kenderaan telah menerima wasiat ini dari
    pengirim yang tidak dikenali yang datangnya
    dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20
    salinan seperti yang dituntut.
    Alhamdulillah dia
    dianugerahkan oleh Allah seorang gadis
    berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh
    Islam.
    baginya anugerah ini paling agung dan
    tidak ada tandingannya.
    7.
    Di Terengganu juga, seorang hamba Allah
    telah menerima surat ini dari orang yang tidak
    dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya
    dengan mengatakan ianya bohong belaka dan
    sengaja mengada-adakan untuk menakutkan
    orang yang membacanya.
    Beberapa hari
    kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil
    dan penderitaanya amat menyedihkan.
    setelah
    tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,
    penyatkitnya sukar juga diubati oleh doktor.
    Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan
    mengedarkannya kepada orang lain.
    Semingu
    kemudian barulah beliau beransur sembuh
    sehingga sekarang.
    Banyak lagi contoh-contoh orang yang
    menerima wasiat ini tetapi tidak
    mempercayainya dan tidak mengedarkannya
    atau menyampaikan kepada orang lain.
    dimana
    mereka mendapat malapetaka.
    setelah
    kejadian yang menggembirakan dan
    menyakinkan ini anda jangan lupa
    menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa
    96 jam dari masa anda menerimanya. InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu
    dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan hidup. ISNYAALLAH.
    PERHATIAN
    setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahkan sesuatu nikmat atau hajat anda akan dikabulkan oleh ALLah.
    kata sheikh ahmad lagi. jika apa yang hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW naaauzubillah. oleh itu hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain.
    insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan
    TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM…. SEBAR KAN 20 WASIAT NI KPD UMAT ISLAM

  14. ALLAHHUAKBAR..SUBHANALLAH..AKU BERSAKSI TIADA TUHAN YANG SEBENAR-BENARNYA MELAINKAN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU UTUSAN ALLAH YANG BENAR DAN TIADA MELAINKAN YANG SEBENAR-BENARNYA HANYA NABI MUHAMMAD….

  15. ALLAHHUAKBAR..SUBHANALLAH..AKU BERSAKSI TIADA TUHAN YANG SEBENAR-BENARNYA MELAINKAN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU UTUSAN ALLAH YANG BENAR DAN TIADA MELAINKAN YANG SEBENAR-BENARNYA HANYA NABI MUHAMMAD RASUL ALLAH

  16. 2 la…orang non muslim ni pintar pada mata kasar..
    tpi mata hati diaorang tak nampak…
    2 la kekebihan islam…

  17. 2 la peringatan ini bukan utk org bkn islam je tp utk semua maknusia yg ada di dunia ni

  18. adib…
    saya telah terima berbelas-berbelas surat berantai macam tu samada dalam bentuk salinan fotostat dan sms( semenjak dari tahun 1995 kalu tak silap) ..saya terus buang kerana khuatir ianya akan merosakkan akidah saya.. sekarang saya masih sihat wal afiat, berjawatan tetap dan berbahagia bersama keluarga.. Tengok kandungan surat tu kemain lagi menfokuskan kepada agama pada permulaannya tetapi kemudian terus masuk bab dunia sahaja seperti kaya, penyakit dan sebagainya.. kan pelik.
    Saya fikir ianya adalah mainan golongan tertentu yang ingin merosakkkan akidah umat Islam ..yang ternyata mudah percaya benda-benda sedemikian. Wallahu a’lam.

  19. Periksa dulu kesahihan nya.. Jgn nanti sampai umat Islam dikatakan suka mengada-adakan cerita… Sanggup menipu untuk meyakinkan orang lain.. Kita juga yg malu..

  20. aku setuju dengan duman ibnu

    ingat setiap yg beragama akan berpegang kepada kepercayaan masing2.. semua ingin membuktikn agama merekalah hebat.. setiap agama akan ada cerita yg hebat2, semua agama mengajar kebaikan… terpulang kepada kepercayaan masing2… setiap yg lahir di dunia tak akan tahu lahirnya sebagai agama apa? bayangkan kalau kamu lahir sebagai kafir? sapa yg mahu?? semua org mahu lahir secara sempurna….. fikirkan lah.. dan jaga perasaan org lain bila berkata…. hormati kepercayaan agama lain…

    terima kasih
    assalamualaikum….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge