kaabah-1

(Esklusif) Pemandangan di dalam Kaabah

Gambaran serba ringkas tentang apa yang ada di dalam kaabah iaitu 3 buah tiang serta lampu yang digantung sejak dari zaman nabi dahulu. Jika orang biasa memang tidak akan dapat membuka pintu kaabah ni sebaliknya ia hanya boleh dibuka oleh penjaga kunci kaabah iaitu keturunan pada bani Syaibah.

Lagi gambar dan video..

+ Thanks Xpo.

66 thoughts on “(Esklusif) Pemandangan di dalam Kaabah”

  1. ada tak antara korang yang pernah dengar kalau masuk dalam kaabah, tak boleh tengok atas? sebab orang cakap kalau tengok atas bole tengok trus ke langit ke 7.. ni cuma dengar-dengar je.. orang cakap kalau tengok atas, boleh gila.. sebab macam terkejut tengok langit ke 7..sekadar bertanya.. kalau salah arap betolkan
    mrnamie´s last blog post ..Tutorial- Aplikasi menguruskan akaun twitter

  2. dulu mase skola agama pun pnah dgr pasal dlm kaabah tak boleh tengok atas..nanti bole gile sbb mcm terkejut cmtu la..wallahualam..

  3. SubhanAllah…
    Rasa teringin sangat2 nak pergi untuk menunaikan ummrah dan Haji.
    Dan berharap dan ingin masuk dalam suatu hari nanti… <- (Opsss… Pinjam ayat dari komen KaDYuGi) (^^,)

  4. Sebenarnya tiada apa dalam kaabah .. keistimewaan untuk masuk hanya diberi masuk oleh orang penting seperti raja-raja atau pemimpin negara sebagai tanda penghormatan kepada tetamu.

    Pandanglah atas tak gila .. dalam Islam mana ada larangan macam tu ? Tak baik memberikan pandangan negatif terhadap agama Islam itu sendiri.

    Satu jer istimewa dalam kaabah tu bila nak solat … tapi aku sahaja jer nak tanya dalam kaabah korang nak solat nak mengadap mana ? hehehee atas ? bawah ? kanan atau kiri ? atau mengadap pintu masuk ?

  5. a
    Dah 63 pusingan mengelilinginya..Hanya memuji kebesaranNYA..Tak terfikir memasukinya..Siapalah aku insan yang kerdil ini..Subhanaallah.

  6. Dah 63 kali mengelilinginya. Hanya pujian untukNya. Tak terlintas langsung memasukinya..Subhanaallah..

  7. sebenarnya dalam kaabah anda boleh bersolat mana-mana arah. Tak kisah mana utara selatan timur atau barat

    sebab arah solat hanya diluar kaabah .. dalam kaabah tiada arah solat .. tu jawapannya

  8. yang peliknya x de gambar tunjukkan sebelah atas ek..mungkin itu pantang larang kut..ni dorang masuk untuk cuci bahagian dalam kaabah..

  9. kalau lah di takdirkan dapat menjadi pencuci kaabah pun jadi lah…boleh dapat peluang nak masuk ke dalam kaabah…….

  10. Kaabah itu satu kenyataan dari Allah s.w.t. Tiga Tiang itu merupakan satu simbolik bagi yang melihat dengan mata zahirnya nampaklah tiang tiga tu. Sesiapa yang menggunakan pandangan mata batin maka akan merasai akan setiap pandangan itu akan terbuka satu demi satu hijabnya Insyaallah. Teruskan lagi usaha tq.

  11. Kaabah itu adalah simbol zahir sahaja.Yang batinnya dalam diri umat islam itu .qalbi mukminin baitullah.

  12. Kaabah itu adalah simbol zahir sahaja.Yang hakikatnya dalam diri umat islam itu.Qalbi mukminin baitullah itulah sebenarnya.

  13. jap… klu ada kat dlm tu, time smayang nk ke arah mane? dah center habis dah tu. ke x pnah ada org smyg dlm tu..

  14. pernah dah tengok gambar ni malas plak nak upload kat blog aku sebab takut menyimpang actually ada 2 atau 3 lagi gambar yang missing kat susunan gambar ni…korang tak perasaan kah president pakistan kat sana, perves musharaf….tanda tanya kan? So kami simpulkan ini hanya editing photoshop gunanya untuk kepentingan musuh2 islam sebab mereka berusaha nak menjadikan isu apa ada dalam kaabah dan menjadikan ia bahan gurauan atau bahan sendaan…apa2 hanya Allah yang maha mengetahui perkara sebenarnya…Kaabah besar tut beb, tak kan ruangannya macam tu jer….

  15. Alhamdulillah..baru je pulang dari sana…yg penting dpt menjadi tetamu Allah dan dpt melihat sendiri Kaabah di depan mata dah kira bersyukur sgt2..semoga yg lain juga akan diberi peluang utk menjadi tetamu Allah nanti..berdoalah..insyaAllah…

  16. Aku pnh tgok gmbr ni. Itu bkn gmbr sbnr dlm kaabah, hoax. Tp x igt plak kat mane aku baca.

  17. rasenye pun mcm bukan.
    nampak tak structure tiang gmba atas dan bawah sgt2 lain?
    tapi, mungkin kesilapan diri ini sahaja, yang kurang teliti.
    hanya Allah yang maha mengetahui.

  18. Alhamdulillah… dpt tgk gmbr pn dh rs tenang, mdh2n dpt k sane sblm ajal menjemput, Amin…

  19. salam ramadhan kpada semua..pertama skali saya sgt kagum dengan gambar dan video ini..tp pabila fikir2 kn blk..risau plk yg muncul..macam mane bole terlepas gmbar tmpat suci dan agung ini..bayang kn kalo2 ade org yg menyalah gunakn kn atau tidak mmelihara kesucian ny..harap2 di jauh kn lah..sedang kn nk masuk masjidilharam ni pkguard chek xbg sebarang kmera masuk..nk ambil gmbar masjid pon xdibenarkn..fikir2 kn lah..

  20. Mmg semua org Islam menginginkan melihat apa yang ada dlm Kaabah itu sendiri…sebenarnya tiada apa2 pun..hanya sebagai arah kiblat.dan jgn terlalu mudah percaya pd sebarang gambar yang tiada bukti kesahihannya…hakikatnya hanya Allah yang Maha Mengetahui…sekarang nie pun byk teknologi canggih yang boleh mengkaburkan setiap mata umat Islam..Wallahu’alam

  21. saya pun doubt ttg betul ke itu dalam kaabah atau sekadar permainan halus dan kasar musuh islam…..sbb pintu kaabah yg besar yg telah dibuka tak nampak…apa2 pun siasat lah dulu….

    sungguhpun begitu jika benar, bilik lagi satu tue lah bilik yg bukan semua orang boleh masuk….kalau pegawai askar boleh masuk kaabah iring…tapi bilik kecik lagi satu tue tak leh…..teringat cerita tun hasmah kata dia masuk…pastu mahathir masuk bilik satu lagi…mahathir sorang sahaja….waalllahhualam….

  22. Pingback: Anonymous
  23. ni cuma pendapat aku la..aku rasa ni bkn btol2 dalam kaabah..sebab pengetahuan aku la.mmg xle amik pic dlm kaabah ni..apatah lagi nk bagi cameraman tu masuk duduk kat side pastu amik gamba n then kalo korang amati btol2..macam ada pantulan cahaya bayangan pokok pada pic no 2..mcm pokok kelapa pn ada..
    berdasarkan ilmu yang aku ada la,mmg xle amik @ bwk kamera untuk tgk dlm kaabah tu..

  24. thre a reason why kaaba is thre
    n why we tawaf 7 times counter clock wise
    watch the arrivals ull get the answere
    knowledge is power

  25. barangsiapa melaksanakan haji di rumah ini (Baitullah Al Haram),tidak rafats dan tidak berbuat fasiq,maka dia kembali seperti pada hari dilahirkan ibunya. (HR.Al Bukhari)

  26. mengikut ape yg penah saya baca tentang dalam kaabah mmg begitu lah keadan nye.. rakyat malaysia yang pernah masuk dalam hanya Tun dr Mahathir dan al-hafiz Ustaz Harun din.

  27. Allahuakbar! Astaghfirullah! Rasa seram n mngalir air mata bila melihat video d dlm Kaabah. Ya Allah Maha Kaya lagi Maha Besar. Allahuakbar

  28. salam,
    cuma nak kongsi pengetahuan… saya pernah bertanya pada seorang utazah yang selalu naik turun pi haji… apa kah yang ada dalam kaabah… lantas dia menberi jawapan.. tanah di dalam kaabah itu adalah induk dunia.. maksud saya tanah bumi yang awal dicipta sebelum sempurna menjadi bumi… jikalau pemberitahuan saya ini salah atau kurang jelas… saya mintak maaf dan jikalau yang tahu mintak betulkan…

  29. salam,
    saya telah bertanya pada seorang utazah.. yang selalu pergi haji.. apa yang ada dalam kaabah.. lantas dia menberi jawapan.. tanah yang awal dicipta sebelum sempurna menjadi bumi…mean.. tanah yang dalam kaabah itu merupakan induk bumi…jikalau penerangan saya kurang tepat atau tak berapa jelas.. saya minta maaf dan sekiranya ada yang tahu sila betulkan….

  30. Subhanallah..
    semoga hamba bisa menjadi tetamu Allah suatu hari nanti. Amin :)

  31. Kaabah itu milik org islam seluruhnya..knapa keturunan bani syaibah tu jer yg layak masuk?perilhara kiblat hati kita,jika runtuh bangunan batu kaabah ni apakah kiblat dah xde?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge