ohislam-kaabah

Kisah Kaabah yang tidak diketahui ramai

ohislam-kaabah

Mekah merupakan tanah suci bagi umat Islam di mana berdirinya sebuah struktur hebat iaitu Kaabah yang menjadi tidak, lambang dan panduan qiblat untuk semua umat Islam di seluruh dunia. Berikut adalah 15 perkara tentang Kaabah dari sudut sains yang tidak diketahui ramai.

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

- Sekadar penyampaian dari artikel asal, zaidimokhtar.com

49 thoughts on “Kisah Kaabah yang tidak diketahui ramai”

  1. Jika diberi peluang,harap dapat jejakkan kaki disini dengan ibunda,ayahanda dan keluarga yang tersayang…

  2. semuga satu hari nanti dpt memijak kaki untuk mengelilingi
    Kaabah….Subhanallah indahnya rumah
    Allah penuh dengan keajaiban….

  3. Maha Besar Allah…

    Boleh disertakan bersama rujukan2 skali..jika ada, lebih bagus..

  4. Barangsiapa yang mengajak pada kebaikan, maka ia memperoleh pahala seperti
    orang mengerjakan kebaikan itu tanpa dikurangi sedikitpun pahalanya.

    Dan siapa yang mengajak pada keburukan,ia berdosa seperti orang yang mengerjakan dosa itu, tanpa dikurangi sedikitpun dari dosa mereka yang mencontohnya itu.(HR. Muslim)

    ** SEBARKAN PAGE INI / SUGGEST PAGE INI KEPADA RAKAN2 FB ANDA.**
    MUDAH2AN DGN MENGAJAKNYA AKAN MENAMBAH KEBAIKAN & PAHALA..AMIIN
    ─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀
    ──██─────██───██▄█▀───██▄█───
    ──██─────██───██▀█▄───██▀█───
    ─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

    http://www.facebook.com/pages/Solusi-Menuju-Baitullah/245122772221375?sk=app_129982580378550

  5. excuse me, can I ask you something .. I believe in god and I believe what you wrote in your blog .. it states how good while you’re there, but I was wondering why there are some people who went there had a sudden severe health disorders are not as they were previously placed .. I am very confused .

  6. Salam Bro..saya terbaca pasal burung hantu tempoh hari..kata nyer ade sangkut paut ngan Freemason…
    nak tanye..ape maksud add-free blog tu yg ade gambar burung hantu..Tuan empunyer blog ker mmg internet punyer..maklum la saya bukan pandai sgt IT ni..
    InsyaAllah saya akan sampai jugak kat Mekah ni suatu hari nanti..harap harap dipanjang umur dan di murahkan rezeki..

  7. Subhanallah…memang menarik artikel ini. Namun, saya ingin bertanya samada fakta-fakta ini bersandarkan kepada mana-mana hadith, sunnah, ijtima’ ulama’, atau bagaimana. Bukannya memandang serong, bukan…tapi biarlah apa yang kita terima sebagai fatka itu benar-benar fakta bersyariat. Wallahu-’alam

  8. As Salam. “ALLAH, Tuhan semesta alam”.Semoga semua perbuatan kita, membulat “Kerana ALLAH”. Kita wajib menunaikan amanat sebagai Khalifah ALLAH di bumi ini, untuk menegakkan “Daulah Islamiah”, dengan memmertabatkan semua Sunnah Rasullullah S.A.W.; supaya kita dilimpahi redhaNYA di dunia & lebih lebih lagi di akhirat kelak. Amin. Wallahua’lam. Wassalam.

  9. ALLAHU AKBAR , SUBHANAALLAH… Maha suci Allah. Allah raja dilangit dan bumi serta seluruh alam semseta, penegak langit dan bumi. hanya kepadaMu segala puji.

  10. Memalukan Islam. Benda karut macam ni pun percaya.
    p/s: If you can relate gravity with electromagnetic forces, you can win Nobel Prize. Guaranteed.

  11. as’salam….nak tnya…kalu pompuan yg pkai telekung…cm mna nur tu nak smpai….kn sdh dinyatakan di atas..larangan memakai topi atau menutup kepala….??

  12. Begitu indah ciptaan Tuhan… x kisah menang nobel prize atau x…artikel ni btol atau x…yang penting kepercayaan kte terhadap kekuasaan Maha Pencipta…otak manusia ader limitnya…ader perkara yang tdak boleh difikirkan dek akal kita…bolehlah kesana (Mekah) kalau anda iginkan kepastian…terasa begitu kerdil diri ini…begitu jahil bila anda berdepan dgn kaabah…suasana di sana pon dah jauh beza dengan malaysia…semua org berkejaran, berebut dan ada yang bergaduh semata2 untuk rebut saf hadapan untuk solat berjemaah…sdgkan malaysia…begitu jauh dgn agama…sekadar mengingatkan diri sendiri yang selalu alpa…

  13. Rahasia setan yang telah dapat menguasai hati Muslim dapat datang kerumah setan di Mekkah, setiap kali putaran harus teriak Allahu’akbar..
    ‘KAMI DATANG ATAS PANGILANMU SETAN SWT SETELAH WAJIB MENCIUM HAJAR ASWAD BATU HITAM YANG BENTUK SEPERTI VAGINA AISYA….itulah lambang penyembahan setan agar muslim mendapat berkah pahala dari setan.

    Jika ada yang mati ditanah Mekkah setan bersyukur telah menyelamatkan muslim dari dosa dan berkumpul bersama-sama dengan setan di Goa Hira…sam,bil menungguh kedatangan ‘ISA ALMASIH HAKIM YANG ADIL KEDUA KALINYA…UNTUK MENENTUKAN; kemana setan dan pengikutnya MUSLIM KENERAKA ATAU KESURAGANYA ISLAM YANG DIPENUHI 72 BIDADARI HOURI PERAWAN MONTOK.

  14. It’s you Mr. Nunusaku? Perkataan kamu sangat teruk & terkutuk ! Allah yg maha berkuasa akan membalas kamu..kamu tentu bukan seorang muslim tapi pengamal ajaran sesat atau athies.

  15. It’s you Mr. Nunusaku? Perkataan kamu begitu teruk dan terkutuk. Allah yg maha berkuasa akan membalas kamu tidak di dunia tapi tunggulah di akhirat nanti. Kamu tentu bukan seorang muslim tapi pengamal ajaran sesat @ athies.

  16. PERKARA INI TELAH DIJELASKAN DALAM MAJALAH SOLUSI.ARTIKAL INI AKAN INGAT SEMULA FAKTA YANG AJAIB INI. kAABAH ADALAH PUSAT UMAT ISLAM DAN KAFIR SENTIASA MAHU MEROSAKKANNYA, PERTAHANKANLAH WAHAI MUSLIM, ALLAH TOLONG KITA YANG IKHLAS

  17. I can accept everything u say about Mecca.The house of Allah where The God spread his teaching thru his last Prophet by giving him the Koran.The greatest Gift of All to human kind.
    )(

  18. Malang bagi jemaah haji wanita kerana tidak mendapat ganjaran yang dinyatakan di No.14.

  19. “Kisah Kaabah yang tidak diketahui ramai | Oh! Islam”
    was indeed a delightful article, can’t help but wait to go through a lot more of your blogs.
    Time to waste a bit of time on-line lmao. Regards ,Justina
    /user/434846224/´s last blog post ../user/434846224/

  20. analisa n sudut pandang abad 6 diaplikasikan di abad 21 ………ya jaka sembung bw goooooooblog

  21. I truly tend to agree with every aspect that is written throughout
    “Kisah Kaabah yang tidak diketahui ramai | Oh! Islam”.

    Thank you for all the advice.Many thanks-Raphael
    Cecilia´s last blog post ..Cecilia

  22. Labbaikallahumma labbaik
    Labbaikalaa syarii kalaka-labbaik
    Innal hamda
    Wanniqmata
    Lakawal mulk
    Laa syarii kalak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge