Andai kamu mati sekejap lagi

Ketika ini anda sedang membaca website Oh! Islam ini. Sebentar lagi mungkin seminit dari sekarang, mungkin nyawa anda akan ditarik. Hanya Allah yang mengetahuinya. Untuk itu, sama-sama kita saksikan paparan video ini supaya sama-sama mengambil iktibar daripadanya.



Video ini dihasilkan oleh pihak Motivasi Islam dengan kerjasama Oh! Media sendiri.

Kongsikan paparan ini kepada teman anda yang lain. Moga sama-sama kita mendapat keredhaan hidup dariNya.

29 thoughts on “Andai kamu mati sekejap lagi”

  1. Let us get one thing clear – the country and the government are separate entities. Governments come and go, the country is eternal. We owe our allegiance to the country, not to the government. A bad government does not deserve loyalty. Disloyalty to the government is not disloyalty to the country; in fact, voting out a bad government is being loyal to the country

  2. mmg menginsafi diri…..
    tp maaf cume 1sje sy nk komen…..
    text nya terlalu laju…..

    setiap yg buruk dtgnya dr klemhan saja….
    yg baik datangnya dr ALLAH SWT….

  3. berlinang air mata sy menonton video ini.. menggigil rase..
    takut sgt,adekah mati sy nnti dlm nurNYA? adakah ibadah sy yg xseberapa selama ini diterimaNYA? allah..

  4. alhamdulillah. terasa hiba melihat video ini. harap ohislam lebih bnyk post yg cmni. mcm ni la. kalo tgk post kat ohislam ni ckit je kn. kalo ohartis dan tidak tu. byk post fasal hiburan. bia lah sama rata dunia akhirat.

  5. trbuka hati rase nak bertaubat,,…ya allah buka kan lah hati hamba mu ini untuk menuju ke jalan yang lurus ya allah,amin,….

  6. anyway, cuba search kat youtube keyword ”sajak kematian”. agak mengerikan, tapi kalau realitinya, lebih mengerikan.
    hazari´s last blog post ..the reno

  7. Kenapa ?????? takut nak mati sekejap lagi??? apa pasal???? amalan tak cukup lagi? kalau begiitu lebeh elok mengucap dgan yang sebetul nya sabelum pergi. Tahu ke kemana nak dituju dan kenal ke pada siapa yang hendak pergi? kalau tahu dan kenal maka pergi lah….dengan selamat.

  8. dgr lagu pun da mnusuk ke kalbu..memberi keinsafan pada diri mengisafi diri ini..

  9. Assalammualaikum…terasa diri msh srba kekrgn nk menghadap Allah s.w.t…~mnt share…perkongsian ilmu…insya Allah..

  10. tahniah!!! orang yang paling bijak ialah mereka yang sentiasa mengingati mati…

  11. Hafizahhh….. kata hendak mengadap Allah ….maka anda kenal ke yang Allah tu siapa dan di mana? kalau tak kenal macam mana hendak berhadapan dengan ALLAH tu?

  12. Assalamuaikum Dan Ktn..pada saat Allah mjelaskn kpd sy mgenainya..sy mnanggis n jtuh tjelepuk.mnanggis n minta ampun bhari2..”Ssungguhnya ALLAH tidak prnah myamai dgn apa saja yg kita fikir n rasa..smua ilmu n falsafah mgenal Allah yg kita blajar adalah smata2 kaedah untuk mgenal Allah..kita hnya mgenal Allah,apabila Allah mberi kita hidayah yg mjelaskn mgenai zat,af’al n ketuhanaNya..kpd smua saudarai yg sy sygi..sy myeru kalian smua agar mnjadikn AlQuran sbagai bacaan harian.bacalh dgn mrenung n bfikir..InsyaAllah,plahan2 kalian akn mgenal Allah..kerja otak adalh mencari.mnakala hati adalh tmpat Allah mberi hidayah ptunjuk..slalu fikir n ingat Allah.slalu brusaha perbaiki akhlak.slalu baca AlQuran n kitab akhlak sprt Ihya Ulumuddin.. Ya Allah brilah ptunjuk kpd hamba2Mu..wassalam.

  13. Setiap rakan Muslimin dan Muslimat….digalakkan Share artikel n video ini…..

  14. assalamualaikum…
    diri ini sangat takut dengan seksaan y telah Allah janjikan..
    diri ini sangat gembira dengan imbalan y telah Allah janjikan…
    layakkah diri ini berada di syurga.. dan mampukah diri ini berada di neraka yang jahannam itu…
    wallahualam..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge